Budget-mentő ötlet bemutatása
Az adott évben fel nem használt budget feltölthető egy célzott önsegélyező pénztári támogatással a munkáltató számára nyitott IZYS közösségi számlára. A közösségi számla tulajdonosa nem a dolgozók, hanem a munkáltató lesz. A munkáltatónak nem kell belépési nyilatkozatot kitölteni, elegendő a szerződést megkötnie.
A közösségi számla azért célzott önsegélyező pénztári támogatásként kerül feltöltésre, mert a hatályos jogszabályok szerint nem kell adót fizetni ezen juttatás után sem a befizetéskor, sem akkor, amikor a vállalat meggondolja magát és visszahívja ezen összeget.
A célzott önsegélyező pénztári támogatás további előnye, hogy a szerződő választhatja meg dolgozói pontosan milyen esetben költhetnek az összegből. Például a népszerű önsegélyező pénztári – lakáshitel, gyerekruha, egyetemi tandíj, szülés – szolgáltatásokat kivéve egyszerűen korlátozhatjuk az összeg felhasználását, pl. egyetlen szolgáltatásra: temetésre, idősotthoni ellátásra vagy megváltozott munkaképességű dolgozók támogatására.
Az utoljára említett szolgáltatásnál maradva, ez egy olyan jól kommunikálható cél, amit a munkáltatónak amúgy is érdemes támogatnia. Ugyanis egyik dolgozójuk súlyos egészségügyi betegsége vagy balesete okán ebből az összegből támogatható a dolgozó. Azonban, ha a szerződés alatt vagy a visszahívásig nem történik ilyen esemény, akkor a pénztári költséggel csökkentett összeg 100%-ban visszaigényelhető.
Ezzel a módszerrel a munkáltató nemcsak gondoskodó szerepét tudja növelni, ami nagyon jól kommunikálható a dolgozók felé, hanem lehetősége van arra is, hogy az egyik évben fel nem használt összeget, úgy használja fel, hogy a következő évben vagy évek múltán azt tetszőleges időpontban visszaigényelheti.
Az adminisztráció rendkívül egyszerű. A szerződés megkötését követően tetszőleges időpontban és összegben tölthetnek fel összeget a pénztári számlára. A munkáltatónak nem kell dolgozói listát küldenie, mert a vállalatnak létrehozott közösségi számlán történik a jóváírás. Ha történik olyan esemény, amire szeretnének valamelyik dolgozónak kifizetést kérni, akkor a dolgozóval egy belépési nyilatkozatot kell kitöltetni és egy erre rendszeresített formanyomtatványon lehet igényelni a közösségi tartalékból. Amikor szeretnének összeget visszahívni akkor egyszerűen jelzik a pénztárnak a [email protected] email címen, az összeg és a dátum megjelölésével.
A szerződés ide kattintva tölthető le.
Jelen rövid tájékoztató letölthető ide kattintva.
A szerződéssel vagy a támogatással kapcsolatban bármi kérdésük merül fel, keressék Belányi-Sztraka Szabolcs kollégánkat, a +36 70 366 3160 telefonszámon vagy írják meg és küldjék el kérdésüket a [email protected] email címre.